Hello Dolly... - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sander en Mattijn - WaarBenJij.nu Hello Dolly... - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sander en Mattijn - WaarBenJij.nu

Hello Dolly...

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Sander en Mattijn

16 Mei 2019 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Vanuit de City of Music zijn we vertrokken richting de Smokey Mountains, de Appalachen met een prachtig natuur reservaat waarin wij ons volgende hotel hebben geboekt.

De weg erheen - voornamelijk snelweg - met mooie en steeds groenere landschappen. De reis verliep voorspoedig, onderweg zijn we in het stadje Knoxville Tennessee gestopt voor de lunch en wat een ontzettend leuke stad bleek dat te zijn. Alles keurig, leuke pleintjes, terrassen en winkels. Wij kwamen alleen even lunchen en dat deden we bij een Vietnamese broodjeszaak (want 2 jaar terug hadden we ook zoiets gevonden in San Francisco).

Na de lunch verder gereden de Smokey Mountains in, de natuur was zo prachtig groen en het leek wel alsof je door Asië reed. Prachtige wouden met groen en bomen met lianen zo leek het. Om bij onze bestemming te komen reden we door Pigeon Forge, één en al gekte, net Las Vegas met allemaal rare hotels, kermissen etc. Ook is Dollywood daar te vinden. Ons plaatsje was de volgende, een straat met dezelfde gekte maar iets knusser op gezet. Veel Duitse invloeden qua taal. Gatlinburg ligt aan de voet van het Nationaal Park, eigenlijk erin. We werden erg blij van onze hotelkamer, rustig en met balkon en groot. Heerlijk even 3 dagen chillen.

De eerste dag zijn we naar Dollywood gegaan, ja je moet er geweest zijn vonden wij. Wij kwamen al eerste en gingen als laatste weg figuurlijk gezegd. Wat een leuk park, wel prijzig (we klagen over de prijzen in Nederland maar hier spant het de kroon). De eerste uren konden wij in veel attracties zo doorlopen, ik hou erg van de achtbanen en kreeg zelfs Sander zover met een aantal mee te gaan. Het was erg gezellig, veel leuke shows, lekker eten, etc. We hebben echt een leuke dag gehad.

Vandaag zijn we de Smokey Mountains in gegaan en hebben we een wandeling gemaakt van een uur of 3. Het leidde ons door een prachtige omgeving door de bergen, langs een mooie rivier naar een grot (Bluff). Prachtig weer met zon maar niet te heet. Wat een uitzichten, van helemaal boven over de bomen. Echt een prachtig natuurpark.

Vanavond na het eten gaan we hier in Gatlinburg met een kabelbaan naar boven en genieten we nog een keer van het uitzicht. Het waren super fijne dagen en Sander kon vanmiddag ook nog mee genieten van het songfestival (met winst) terwijl ik even lekker kon boodschappen doen bij de Walmart en heb gelijk mijn nagels laten doen (