Because I’m a Country boy... - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Sander en Mattijn - WaarBenJij.nu Because I’m a Country boy... - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Sander en Mattijn - WaarBenJij.nu

Because I’m a Country boy...

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Sander en Mattijn

13 Mei 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Gister zijn we aangekomen in Nasville, city of Music en natuurlijk bekend om de country and western music. Ons hotel is prima, een shitty motel in een wat mindere buurt maar schoon en goed geprijsd. Na even uitgerust te hebben zijn we de stad in gegaan, het is altijd weer even uitzoeken hoe het werkt, maar al snel vonden we een leuke straat met veel eet gelegenheden en bijna allemaal met live muziek. Wij kozen voor de BB King BBQ met een singer-songwriter tijdens het eten (klonk een beetje als Amos Lee) en later een trio genaamd de Mike Hayes Band. Ontzettend goede band, lekkere blues sfeer en wij zaten eerste rang.

Onze volgende dag stond in het teken van Nashville, het ontdekken van de muziekstad. Net als alle andere grote steden in Amerika is het vrij overzichtelijk qua straat indeling, allemaal langgerekte straten met blokken hoogbouw. Anders dan in Memphis zag het er hier overal netjes en opgeruimd uit. Langs de rivier een mooie ‘sky-line’ en een aantal grote straten met veel toerisme. Ook veel leuke musea over verschillende artiesten. Wij zijn naar het Country Music Hall of fame and Museum geweest, een prachtig museum over de oorsprong en ontwikkeling van de country muziek. Hier vond ik nog een leuke cd voor in de auto van Brenda Lee, little miss Dynamite. Vroeger hadden we een 8-track band van haar in de auto en draaiden we het op reis veel. Dat wordt swingen straks onderweg.

Op de Broadway Blvd waren voornamelijk veel grote barren met live muziek, daar hadden we nu nog even geen zin in dus gingen we lekker lunchen in een diner, Amerikaans sfeervol. Prima eten en mega lekkere desserts, wij nemen er 1 want ze zijn meestal heel groot.

Na flink doorgestapt te hebben zijn we met de auto nog even naar het Pantheon geweest, een replica van de Griekse versie. De Amerikanen zijn er dol op, maar volgens hun ligt Griekenland ook in het Midden-Oosten.

Morgen gaan we richting de Appalachen en ons plan is om Dollywood te bezoeken, nu al ontzettend zin in...

Overigens zagen we op het nieuws dat de route die wij afgelopen week hebben afgereden door stormen grotendeels onder water is gelopen. Het Tornadoseizoen noemen ze het hier. We blijven het gelukkig voor en zoals het er uit ziet mist het ons... wij missen het niet!